Praktisch

Covid-info

  • Welke maatregelen neemt Avansa Oost-Brabant?

    Vanaf 20/11 bijkomende voorzorgsmaatregelen

    Avansa volgt de cultuurprotocollen van de overheid.
    Met mondmaskers en social distancing bieden we samen weerwerk aan de stijgende corona-cijfers.

    Blijvende aandacht voor jouw veiligheid

    • We organiseren activiteiten buiten of binnen met voldoende ruimte en verluchting.
    • We hebben extra aandacht voor (hand)hygiëne.
    • We maken risico-analyses, registreren steeds de aanwezigheden en vragen ook je telefoonnummer mee te delen. Wordt er na afloop van de activiteit een besmetting vastgesteld, dan worden alle deelnemers conform de GDPR-richtlijnen ingelicht door de Avansa Covid-coördinator.

    Wat kan jij doen?

    • Als je je zelf ziek voelt, blijf dan thuis.
    • Kom ook niet naar een activiteit als jij (of iemand waarmee je samenwoont) binnen de 7 dagen voor de start van da activiteit ziek bent geweest.
    • Was vaak je handen met water en zeep.
    • Draag een mondmasker op het openbaar vervoer, op (drukke) plaatsen waar het verplicht is.
    • Word je ziek binnen de 14 dagen nadat je deelnam aan een activiteit? Contacteer onze Covid coördinator, Ann Van Camp dan via info@avansa-oostbrabant.be of 016 525 900. Verleen ook steeds je medewerking aan de contactopvolging van de overheid.

    Nog vragen?

    Contacteer ons dan via info@avansa-oostbrabant.be of 016 525 900.

    Nog aarzeling voor activiteiten in 't echt?

    Dat kunnen we begrijpen. Misschien ben je geïnteresseerd in een van onze online activiteiten?


  • Hoe neem ik deel aan een online activiteit?

    Standaard werkt Avansa Oost-Brabant met het platform Zoom.

    Een week op voorhand ontvang je via e-mail een herinneringsmail met de Zoom-link om deel te nemen aan het online activiteit. Zorg dat je info@avansa-oostbrabant.be toevoegt aan je contacten zodat je deze e-mail niet mist. De avond zelf kan je ons vanaf een half uur op voorhand bereiken op info@avansa-oostbrabant.be of op 016/525 900.

    We raden je aan om deel te nemen via een pc of tablet. Een smartphone is wat klein. Een kabelverbinding is stabieler dan wifi.

Algemeen

  • Hoe schrijf ik in voor een activiteit?

    Zoek een activiteit via de overzichtspagina.

    Gebruik de filters om de selectie verfijnen of scroll door het volledige aanbod.

    Bij iedere activiteit kan je meteen online inschrijven en betalen via het winkelmandje. Na inschrijving ontvang je van ons altijd een bevestigingsmail. Check zeker ook je spam als je die niet vindt.

    Je kan je ook telefonisch inschrijven op het nummer 016/525 900.

    Je kan eventueel ook langskomen op kantoor tijdens de openingsuren (info onderaan elke pagina).

  • Heb je iets extra's nodig om deel te nemen?

    Heb je iets extra’s nodig om het je makkelijker te maken een activiteit te volgen? Bijvoorbeeld een groter lettertype van de cursus, meer pauzes, een tolk gebarentaal … Of moet je af en toe eens kunnen bewegen? Bang dat het niveau te hoog zal liggen? Last van chronische vermoeidheid, ASS, dyslexie, of iets anders wat het jou moeilijk maakt? Geef ons een seintje en samen zoeken we naar een oplossing.

    Is het moeilijk om je op voorhand vrij te maken voor een activiteit? Ken je je uurrooster pas later? Heb je goede en slechte dagen, bijvoorbeeld door een ziekte? Laat het ons weten vóór je inschrijft en wij zorgen dat je het inschrijvingsgeld terugkrijgt als het je niet lukt om te komen.

    Je kan vrijblijvend contact opnemen met Ann Van Camp.

  • Heb ik recht op de reductieprijs?

    Avansa Oost-Brabant wil aan iedereen een betaalbare prijs aanbieden. We hanteren dan ook twee tarieven:

    • het standaardtarief (prijs)
    • het reductietarief (25% vermindering op het standaardtarief indien dit groter is dan € 8)

      Heb je een werkloosheidsuitkering, een uitkering van arbeidsongeschiktheid of een verhoogde tegemoetkoming van de mutualiteit? Dan betaal je de reductieprijs. Duid bij inschrijving het reductietarief aan. Wij nemen dan contact met je op om dit te verifiëren.
    • Is de reductieprijs nog te hoog voor jou? Neem dan zeker contact op met Ann Van Camp. We bepalen dan samen een redelijke prijs.
  • Hoe gebruik ik het winkelmandje?
    • De eerste keer maak je een Avansa-account (e-mailadres + paswoord) aan, maar je kan ook inloggen met je FB-account. Let op: we gebruiken dan het e-mailadres verbonden aan je FB.
    • In het winkelmandje zelf kan je jezelf en eventueel ook andere deelnemers inschrijven.

    Lukt het niet?
    Schrijf je liever niet via het winkelmandje in?
    Wil je genieten van de reductieprijs?

    Neem dan contact op met info@avansa-oostbrabant.be of 016/525 900.

  • Kan Avansa een activiteit annuleren?

    Soms moeten wij uitzonderlijk een activiteit annuleren. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op en betalen de deelnameprijs terug. Tenzij de activiteit wordt uitgesteld én de nieuwe datum ook voor jou past natuurlijk. Zorg dus in je contactgegevens dat we je telefonisch kunnen bereiken.

  • Kan ik een activiteit annuleren?

    We verwachten bij annulatie altijd een seintje, doe dat zo snel mogelijk. Soms staan er mensen op een wachtlijst die graag je plaats innemen.

    Indien je meer dan 7 dagen op voorhand annuleert, betalen we 75% van de deelnameprijs terug. Daarna is er geen terugbetaling meer. Dat laatste geldt ook voor activiteiten van minder dan € 8.

  • Ik ben nog geen 18 jaar. Kan ik toch deelnemen?

    Avansa organiseert in de regel activiteiten voor volwassenen, maar uitzonderingen worden geval per geval bekeken. Neem daarvoor contact op via 016/525 900.

    Sommige activiteiten staan open voor gezinnen, zoals natuurwandelingen. Check dan de praktische info voor de minimumleeftijd van de kinderen.